Pusztulat

PusztulatPusztulatPusztulat is an Overworld Zero like game (it was a minigame under System Shock II).

You wandering around the world of Overworld Zero, smashing monsters and getting more experiences.

WIP demo:

Download (jad)
Download (jar)

Play Online (MPowerPlayer)
Play Online (MicroEmulator)

skin1skin2skin3skin4

Advertisements

5 thoughts on “Pusztulat

    admin said:
    January 19, 2009 at 12:26 pm

    Raktam a laptopomra friss java-t meg fejlesztőkörnyezetet. Eltartott egy darabig de sikerült aktualizálnom a kódot.
    http://dobosbence.extra.hu/?p=44 oldalon leírtakkal lefordítottam PDA-ra is a kódot, de a lefordított kódra még rá kell uszítani a preverify.exe-t hogy működjön. Raktam fel PocketDosBox-t, de mivel win32-re van fordítva nem fog elindulni rajta apreverify.exe. Letöltöttem az Antenna nevezetű Ant környezetet, de egyelőre még nem értem eléggé, hogy használhassam. Ennek van WTKPackage nevű valamije, ami preverify-t, JAR készítést és JAD aktualizálást is megcsinálja. Egyelőre tomcat szervert hiányol ha futtatni akarom…

    admin said:
    January 19, 2009 at 12:31 pm

    Egy érdekes kódrészlettel szívtam sokat, ami a régebbi javal jól működött, az új viszont ArithmeticExceptiont dobott. EZ a véletlenszám generálás, ami így nézett ki:
    public int veletlen(int max)
    {
    return Math.abs(random.nextInt() >>> 1) % max
    }
    ebben a >>> nem tudom pontosan mi, nyílván átvettem 2004 körül ezt a kódot valahonnan. Egy helyen azt találtam, hogy a >>> egy unsigned shiftelés. Akárhogy is van, időnként negatív számot ad vissza, és mivel a véletlen eredményével meghívom időnként újra a véletlent ezért a maradékosztásban negatív lesz időnként az osztó.

    admin said:
    January 19, 2009 at 12:51 pm

    Szerencsére a Pusztulat legfrissebb forrása rendesen le volt archíválva, így egy olyan forrást tudtam elővenni, amiben félig befejezett feature-ök is voltak. Ezeket most befejeztem és javítottam rengeteg új hibát.
    Fel is rakok egy friss változatot. mondjuk legyen 0.1-es verzió, az előzőnek úgyse volt verziószáma. A következő postban leírom a jelenlegi feature-öket.

    A kódra ráférne egy alapos gatyábarázás mielött rendesen nekiállok. A játék motort jó lenne elkülöníteni a megjelenítéstől, akkor akár Java SE appletre is könnyen átültethető lenne. A NetBeans, amit most használok tartalmaz egy preprocesszort, ezzel lehetőség van kódrészleteket aszerint hozzáadni vagy elvenni, hogy milyen configgal futtatjuk. Azzal kapcsolatban azért vannak kétségeim, hogy MIDP és Applet fordítást egy projekten belül meg lehet-e csinálni, de mivel a forrást a helyén hagyja és a Documents and settingsbe csak a project infókat és a kész class-okat rakja ezért két projektben lehet ugyanaz a forrás könyedén. Biztos kitalálták már ezt sokan 🙂 A SUN fórumai tele vannak ilyen kérdésekkel (“how to convert my MIDLET to APPLET” és ennek a fordítottja is legalább 100x, az emberek nem tudják mi az a fórumkereső?).

    admin said:
    January 19, 2009 at 1:12 pm

    Version 0.1 features (* – new):
    Randomly generate environment.
    Load monsters’ attributes from szornyek.txt
    Monster AI can walk around. Can avoid impassable environment elements like water or mountain, but not with path finding algorithm yet.
    You can walk with navikeys or with the numkeys*, diagonal movement is allowed*.
    You can change the theme with fire or 5 key. There are 4 selectable theme.*

    Next release should include:
    Basic rules for fight, interact with monsters
    Improved monster AI. AI from Nyuvi client will be enough 🙂 They should prioritize gold, another monsters, player, impassable environment, and make a decision to where they will step.
    Message class. It can store some message. It can configurable how many last message should be stored, where it will be shown (x, y, size, font size), It should support different type of messages like NotImportant, Normal, Important, Debug, Error, Critical with different colors. It should have a paint method to draw itself, and a show-all-messages scrollable form.
    Basic script routine for the story would be nice 🙂 Like ‘You are our hero, kill the dragon’ -> Create AncientDragonofDonut -> ‘You killed the Dragon, Hooray!’ or ‘You failed, the dragon burned all the donuts…’

    Dobos Bence said:
    June 23, 2009 at 10:01 am

    Abba hagytam pár hónapja a fejlesztést a Flapo projectem miatt. Leírom gyorsan hol tartott akkor a fejlesztés.
    Message osztály egész jól sikerült. *-al lehet váltani a pár soros és a teljes képernyős message megjelenítés között. Kicsit aggódom a font miatt, minthogy a Gluglu játék készítése során is láttam már mennyire máshogy kezeli egyik-másik telefon. De bitmap fontot se akarok használni.

    Itt van egy pár jónak tűnő példa:
    http://www.jappit.com/index.php?page=emulator&midlet=canvas_table
    http://www.jappit.com/index.php?page=emulator&midlet=collapsible_tree
    http://www.jappit.com/index.php?page=emulator&midlet=custom_colors
    http://www.jappit.com/index.php?page=emulator&midlet=scrollable_text

    Beraktam a Nyuviből az AI kódomat de az eredmény botrányosan rossz lett. Valamit nagyon benéztem, végig kellene nézni a kódot lépésről-lépésre, csak ne lenne a debuggolás olyan idegesítően lassú a laptopon. A legjobb az lenne, ha készítenék egy minta térképet kézzel és abban ellenőrizném hova lép a szörny a kód alapján.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s