Ideas

1. pálya A cél az, hogy paintben gyorsan lehessen pályát szerkeszteni és paintben is átlátható legyen. Fekete lemmingeket indítunk balról és ha fent a feketében pedig fehér lemmingeket indítunk, akkor nekik hidat kell építeni a cseppkövek fölé vagy fel kell tölteni. De egyszemélyes pályának készítettem.

Katt a képre a nagyításhoz.

Az eredeti lemmingsben egész nagy lépcsőfokokat is felugornak a lenningsek, akár 5 pixel magasat is!

Vagy maradjanak kicsik a Lemmingek, és akkor a pálya lesz nagy hozzájuk képest?

A cél ugyanaz, fekete lemmingekkel eljutni jobbra ehhez kell alagút ásás, hídépítés és blocker. Pirossal jelölöm az azonnali halált okozó vizet/lávát, erre ráhúzható animáció is. Animációra két lehetőség:

– mindig téglalap alakú terület, amire softveresen vagy opengl-el animált textúra kerül (ismétlődő textúra)

– szoftveresen animáció a piros területene, pl hullámok vagy buborékok törnek szállnak fel benne, ez mindig csak a piros pontos határáig tart, bármilyen amorf területre jó.

.

.

Ez egyike lenne az extra pályáknak, ahol nem csak valami barlangban vagy hegyen vagy ilyesmin mászkálnak a lemmingek, hanem egy képen. Feketék a ló hátán, fehér a belsejében. Jól elhelyezett kijárattal és ügyesen összeválogatott használható eszközökkel még akár trükkös is lehet. De inkább érdekes, mint nehéz. Bár ha a feketék a ló fejénél kezdenek, de a hasán átfúrva magukat a a lábak által határolt részre kell érkezniük, akkor már nehezebb, kell hozzá blokkoló és ásó.

.

vasarelly Vasarely művei között nem egy van, ami eredetileg is fekete-fehér, vagy könnyen átalakítható azzá. Ez egy kíváló példa rá, de sajnos a többi képével nem jártam sikerrel, túl sűrűek (például a térbeli kidudorodást érzékeltető négyzethálói és hasonló képei). Egy kettő felhasználható, de inkább itletadónak jók.

.

.

.

.

2 hét van még vissza szóval:

ROADMAP

[x] PNG betöltő

[x] Animáció

[x] Pálya betöltés

[x] Pálya manipulálás

[x] Pálya rajzolás

[x] Képernyő elforgatása Pocket PC-n (és írányítás)

[X] Monolingek tömb

[80%] Menü

[ ] Legyen eleje/vége

[50%] Design (menü és eszköztár)

[ ] Hangok (Bass vagy FMOD)

[80%] Pályák

[ ] Tesztelés

Extrák:

[ ] XML betöltő/mentő

[ ] Még több pálya (eredetiben volt: Fun, Tricky, taxing …)

[ ] Copyrightos grafika lecserélése sajátra


10 thoughts on “Ideas

    admin said:
    April 7, 2008 at 9:09 pm

    Az eredeti Lemmings fontokat átraktam fekete-fehérbe és nagyon királyul néznek ki, kell nekik még egy fehér körvonal hogy mindig láthatóak legyenek, ezt meg lehet pl csinálni a Piviék oldaláról leszedhető progival, de talán a CM2000xp-vel is

    admin said:
    April 7, 2008 at 9:17 pm

    A 640×480-as felbontáshoz 2x akkora Lemmingek kellenének. A mostani rippelt grafikát át kellene rakni fekete-fehérbe és megvizsgálni animálva használható-e. Amíg nincsenek megrajzolva nagyobban, addig a mostaniakat kellene felnagyítva használni (OpenGL-ből elég a nagyítás).
    Az animációhoz szükséges osztályok az engine-ben nagyjából megvannak, de nincs tesztelve meglepődnék ha elsőre menne. Ami biztosan nincs még kész:
    – a nagy textúrából kicsik levágása
    – textúrák automatizálása a timer automatikus növelése megvan, de meg is kell hívni
    – a lemmingek és egyéb objektunok dinamikus listában tárolása hogyan? Megvizsgálni a vector (aligha) a listof (valszeg használja a vectort) valamint a saját láncolt lista (NavNGo vizsga feladatban már implementáltam, mennie kell) lehetőségeket. Ha minden kötél szakad, akkor fix tömbök.
    – animációk! melyik frame melyik után, mennyi késleltetéssel. Betöltés: sima txt vagy xml? Külsőleg kellene szerkeszteni mert nincs idő editort írni ehhez is.
    – pályák, nincs idő editort írni, paint tökéletes egy txt, ini vagy xml fájlal.

    admin said:
    April 7, 2008 at 9:20 pm

    Multiplatform.
    PPC-n készül, de WIN32 a végeredmény. Nagyjából működik az XMAS projekten a PPC/WIN32 fordíthatóság. PPC-n kód, PC-n optimalizálás, kísérletezgetés, kód szétrámolása a helyére.

    admin said:
    April 7, 2008 at 9:21 pm

    Még egy kísérletet érdemel a PNG betöltő modul (lodepng vagy más), lib-be vagy dll-be fordítva működnie kell.
    Amúgy nem kell 32 bites BMp, de még 24 bites se feltétlenül fekete-fehér grafikához 🙂
    Megjelenítésnél lehet célszerű a backbuffer textűra formátumát eleve ff-re állítani -> hatalmas memória spórolás, de minek?
    Gravitáció? Lehet olyat, hogy minden pályán egy egyszerű képlet határozza meg x,y koordinátára-> lehet kisbolygókat is készíteni, amiket körbe lehet járni stb érdekes feladványok -> improved játékélmény -> de több kísérletezgetés -> több idő

    Strato said:
    April 9, 2008 at 1:09 pm

    Egy olyan pályának, ahol már figyelni kell mindkét lemming csoportra, lehetne használni egy olyan cseppköves pályát, ahol a felülről belógó kövek alatt alulról belógóak is vannak (stalagtit és sztalagnit, ha jól emlékszem a földrajz órákra). Így a felül mászkáló bandának hidakat kell építenie, az alul mászkálóknak meg ásnia kell. Értelemszerűen a felsőkre érdemesebb előbb figyelni, mert ha azok beleesnek a cseppkőbe, akkor ott vége a pályának…

    admin said:
    April 15, 2008 at 2:43 pm

    Nem rossz ötlet!
    Sikerült közben a PNG betöltőt beüzemelni, Win32-n megy, de WinCE alatt nem tudja olvasni a png-t. Fura.
    Sikerült a nagy rippelt Lemmings sprite-okat tartalmazó képet betölteni és feldarabolni kisebb darabokra. Ez is Windows alatt megy Pocket PC alatt valamiért nem. Kár.
    Megvizsgáltam egy XML olvasó integrálhatóságát az engine-be és találtam egy egyszerűen kezelhetőt a TiniXML-t. Ki kell még próbálni PocketPC-re fordítható-e
    Ha nagyon nem akar menni, akkor hagyom a PocketPC-s változatot és csak Windowsra fogok koncentrálni, ez viszont visszaveti a produktivitást, mivel a kód javarészét a vonaton pötyögöm be.

    admin said:
    April 16, 2008 at 12:02 am

    Meg van a PNG betöltő baja. Végre működik.
    A Lemmings sprite-ok is megjelennek Pocket PC-n már, nem igazán tudom, mitől javult meg, de a lényeg, hogy működik. (valami a kamera körül lehet – GluLookAt() – illetve az is lehet, hogy mindent ugyanarra a z távolságra rajzolok?)
    Kísérleteztem az elforgatással, úgy tűnik egy sima glRotate(mennyit ,x tengelx, y tengely, z tengely) megteszi, el lehet forgatni vele az egész mindenséget. Valószínűleg egy glRotate(-90,0,0,1.0) kell a Z tengely körüli forgatáshoz. ez a bal felső sarok körül forgat, úgyhogy vagy elötte, vagy utána kell még egy translate, ami (width, 0, 0)-ba tolja (a bal felső sarok fekvőben a bal alsó, ezt kell áttolni a másik sarokba)

    admin said:
    April 16, 2008 at 4:42 pm

    Meg van a forgatás, lehet össze-vissza forgatni 90°-onként a képernyőt.

    Strato said:
    April 17, 2008 at 2:26 pm

    Vasarely egy L-lel írta a nevét. 😉

    admin said:
    April 18, 2008 at 3:23 pm

    Volt egy ilyen érzésem.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s